Termenii și condițiile de utilizare al serviciului de asistență rutieră

Preambul

AUTONOM ASSISTANCE SRL persoana juridica care organizeaza, coordoneaza, oferteaza si comercializeaza servicii de asistenta rutiera si alte servicii conexe, atat pe teritoriul Romaniei, cat si in alte state, sub brandul propriu – „ AUTONOM ASSISTANCE” si / sau „AUTONOM ASISTENTA”. FURNIZORUL va putea utiliza aceste denumiri in documente, comunicare si contracte, pentru a denumi AUTONOM ASSISTANCE SRL. 

Dispeceratul AUTONOM ASSISTANCE ofera tuturor CLIENTILOR informatii, consultanta, solutii de asistenta rutiera, servicii de depanare, servicii de transport si relocare, servicii rent a car. Organizeaza si coordoneaza, furnizarea serviciilor la solicitarea CLIENTILOR, in regim permanent: 365 zile pe an, 24 ore din 24 ore, prin apelarea telefonica a numarului de dispecerat: 021.9111 

Acest contract e incheiat pentru autovehiculul si persoana (fizica sau juridica) titulara, numita in continuare CLIENT, ale caror date de identificare sunt declarate in formularul de inregistrare. 

Subsemnatul, CLIENT declar ca am luat la cunostinta de prevederile acestui contract si de conditiile asistentei rutiere AUTONOM ASSISTANCE si sunt de acord ca datele mele sa intre in baza de date si sa fie prelucrate de catre AUTONOM ASSISTANCE SRL. De asemenea, sunt de acord sa primesc corespondenta, prin intermediul mijloacelor de comunicare ale – AUTONOM ASSISTANCE.

 FURNIZORUL SERVICIILOR DE ASISTENTA RUTIERA, AUTONOM ASSISTANCE cu sediul in Piatra Neamt, str. Fermelor nr 4C, camera 19, judetul Neamt, (adresa de corespondenta) situat pe Calea Floreasca, nr. 131-137, etajul 1, Bucuresti Sect 1, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J27/411/2020, cod unic de inregistrare RO 39117627, IBAN nr. RO07 BTRL 0670 1202 F860 86XX deschis la BCR, telefon 021.9111, web: www.asistentarutiera.ro, adresa e-mail contact@asistentarutiera.ro, legal reprezentata de domnul Danut TOMA – administrator si CLIENTUL AUTONOM ASSISTANCE, au convenit urmatoarele: 

Conducator Auto Autorizat – Clientul Autonom Assistance

  1. Produsele de asistenta rutiera AUTONOM ASSISTANCE se adreseaza tuturor persoanelor fizice sau juridice domiciliate sau rezidente in Romania;
  2. Un conducator auto autorizat va insemna toti conducatorii auto autorizati de proprietarul autovehiculului;
  3. Conducatorul auto autorizat trebuie sa aiba varsta de minimum 18 ani si permis de conducere valabil;
  4. Nu se vor acorda serviciile de asistenta rutiera persoanelor aflate sub influenta bauturilor alcoolice, drogurilor, substantelor halucinogene;
  5. Nu se vor acorda serviciile de asistenta rutiera autoturismelor fara drept de circulatie pe drumurile publice (autoturisme cu ITP expirat, polita RCA expirata).

 Autovehicule Eligibile

  1. Autoturisme de pasageri, pana in 9 locuri fara limita de varsta sau kilometri, inmatriculate in Romania, avand inspectia tehnica periodica (ITP) si asigurarea obligatorie RCA valabile la momentul incidentului;
  2. Autovehicule avand urmatoarele: masa maxima admisa a ansamblului 3500 kg, lungimea maxima 7000 mm, inaltimea maxima 2400 mm.

 Autovehicule Excluse

  1. Autovehiculele a caror masa pe ansamblu depaseste 3500 kg, lungimea maxima 7000 mm si inaltimea maxima 2400 mm;
  2. Autovehiculele care prezinta orice tip de modificari care nu sunt acceptate de legislatia circulatiei rutiere din Romania;
  3. Autovehiculele de competitii moto-sportive, autovehicule care se antreneaza sau participa la competitii moto-sportive;
  4. Autovehiculele avariate in cazul in care avaria este cauzata de defectiunea remorcii tractate;
  5. Autovehiculele avariate in cazul in care avaria acestuia este cauzata de incarcatura transportata;
  6. Autovehicule care nu sunt in conformitate cu legislatia rutiera din Romania.

Obiectul contractului de asistenta rutiera

  • Orice conducator auto autorizat, care este proprietar al unui autovehicul sau are drept de utilizare a unui autovehicul, care a completat fomularul de inregistrare pe site-ul www.asistantarutiera.ro sau pe site-ul FaraGrija.ro si a achitat contravaloarea produselor de mobilitate AUTONOM ASSISTANCE, constand intr-un pachet de servicii de asistenta rutiera, dobandeste calitatea de CLIENT AUTONOM ASSISTANCE. Serviciile incluse pentru produsul de asistenta rutiera achitat de catre CLIENT, sunt detaliate pe site-ul FaraGrija.ro 
  • AUTONOM ASSISTANCE acopera serviciile de asistenta rutiera achizitionate de Client, ca urmare a producerii acestora in perioada de valabilitate a abonamentului.
  • Riscurile acoperite reprezinta evenimentele care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
  • S-au produs pe drumurile publice de pe teritoriul Romaniei;
  • au ca urmare imposibilitatea deplasarii prin forta proprie in urma unui accident rutier imobilizant;
  • masina nu prezinta siguranta in deplasare in urma evenimentului rutier si nu respecta normele legislative de circulatie pe drumurile pubilce.
  • In cazul unor evenimente rutiere care afecteaza capacitatea de deplasare a vehiculului mai sus descris, CLIENTUL AUTONOM ASSISTANCE va solicita furnizarea serviciilor de care beneficiaza apeland dispeceratul AUTONOM ASSISTANCE la nr 021.9111 sau pe e-mail la adresa contact@asistentarutiera.ro.
  • FURNIZORUL se obliga sa efectueze tipurile de servicii de asistenta rutiera numai daca are loc un eveniment acoperit inclus in produsul subscris si achitat si numai daca CLIENTUL a apelat dispeceratul AUTONOM ASSISTANCE prin metodele mentionate la art.4.
  • Produsul de mobilitate este valabil 1 an de la data achizitionarii acestuia. CLIENTUL AUTONOM ASSISTANCE beneficiaza de serviciile subscrise dupa un interval de 24h de la activarea serviciului achizitionat.
  • Serviciile prevazute de prezentul contract acopera doar acele evenimente care apar pe drumurile publice cu carosabil asfaltat deschis circulatiei publice. In orice alta situatie AUTONOM ASSISTANCE va furniza serviciul descris de prezentul contract, contra cost.
  • Calitatea de CLIENT AUTONOM ASSISTANCE da dreptul acestuia de a solicita furnizarea si a altor servicii in afara celor subscrise la tarife preferentiale.

Tariful produsului si modalitatile de plata

  • Descrierea serviciilor precum si tarifele produselor de asistenta rutiera sunt prezentate pe pagina web  www.FaraGrija.ro

Utilizarea sistemului de vanzare online AUTONOM ASSISTANCE SRL(www.asistentarutiera.ro) implica cunoasterea si acceptarea termenilor si conditiilor de utilizare. Accesarea si navigarea pe acest site web implica acceptarea si cunoasterea avertismentelor legale, a termenilor si conditiilor de utilizare continute in acesta.

IMPORTANT!!!

Serviciul a fost anterior achizitionat prin intermediul abonamentului FaraGrija. Activarea serviciilor se va face in 24 ore de la plata achizitiei clientului catre FaraGrija.

  • Pe intreaga durata a contractului, FURNIZORUL va furniza serviciile subscrise numai la solicitarea CLIENTULUI

Anulare si modificari:

Daca doriti sa va anulati sau sa schimbati detaliile serviciilor subscrise, dupa achizitionarea lor, va rugam sa contactati FaraGrija.ro  prin e-mail la contact@FaraGrija.ro sau telefonic la +40 373809500

Desfasurarea unei interventi, furnizarea serviciilor

  • Art. 13. Dispeceratul AUTONOM ASSISTANCE are responsabilitatea si obligatia de a organiza, furniza si coordona serviciile solicitate de catre CLIENT, avand in vedere urmatoarele:
  1. tipul de serviciu potrivit fiecarui caz in parte, ordinea si conditiile de organizare si furnizare a serviciilor, tipul produsului subscris;
  2. timpul de deplasare a echipei de interventie la locul evenimentului sa fie <3h si comunicat CLIENTULUI;
  3. DISPECERATUL va trimite la interventie echipa care se afla cel mai aproape de locul evenimentului;
  4. autovehiculul va fi transportat la cea mai apropiata unitate reparatoare sau la oricare alta unitate reparatoare indicata de CLIENT in vederea reparatiei. Costul reparatiei, atat manopera cat si materialele utilizate revin in sarcina clientului.
  • Autorizarea oricarei interventii de asistenta rutiera asupra unui autovehicul apartinand CLIENTULUI, in conditiile prezentului contract, este o responsabilitate a AUTONOM ASSISTANCE. CLIENTUL nu va permite nici o interventie asupra vehiculului care ar putea fi efectuata de terti neautorizati de dispeceratul AUTONOM ASSISTANCE. In caz contrar AUTONOM ASSISTANCE SRL este exonerata de orice raspundere.
  • Vor fi furnizate doar serviciile subscrise si extraoptiunile achizitionate. Celelalte servicii pot fi furnizate contra cost. Serviciile de asistenta rutiera AUTONOM ASSISTANCE vor fi furnizate numai daca dispeceratul AUTONOM ASSISTANCE este apelat de catre CLIENT, imediat dupa producerea evenimentului care a facut imposibila deplasarea cu autovehiculul. AUTONOM ASSISTANCE nu va suporta sau deconta vreun cost in situatia in care autovehiculul a ajuns la unitatea reparatoare prin resurse proprii.

Obligatiile FURNIZORULUI

  • FURNIZORUL se obliga:
  1. sa receptioneze formularul de inregistrare si documentatia solicitata ca urmare a cererii venite din partea unei persoane care doreste a deveni CLIENT AUTONOM ASSISTANCE;
  2. sa receptioneze in dispecerat apelurile telefonice purtatoare de solicitari de asistenta rutiera venite din partea CLIENTULUI. Dispeceratul va receptiona orice solicitare venita din partea CLIENTULUI chiar daca serviciul solicitat nu este unul subscris. In acest caz dispeceratul va comunica CLIENTULUI tarifele preferentiale la care se pot efectua serviciile solicitate;
  3. sa furnizeze serviciile solicitate in conditiile prezentului contract;
  4. ca in cazul unei interventii, sa pastreze o comunicare permanenta atat cu CLIENTUL cat si cu echipa de interventie;
  5. sa coordoneze activitatea de furnizare de servicii de asistenta rutiera pana la solutionarea solicitarilor CLIENTULUI;
  6. sa caute si sa ofere cele mai bune solutii de asistenta rutiera pentru fiecare solicitare;
  7. sa solicite CLIENTULUI orice informatie pe care o considera necesara pentru furnizarea unui serviciu;
  8. sa se deplaseze la locul la care se afla autovehiculul avariat numai cu autovehicul de interventie dotat cu scule, echipamente, care sunt necesare realizarii tipurilor de lucrari care se impun;
  9. sa predea autovehiculul in starea in care acesta era la inceputul depanarii / preluarii fara avarii, zgarieturi sau defectiuni suplimentare.
  10. sa plateasca eventualele daune aduse autovehiculului, care sunt produse din culpa sa si contravaloarea reparatiilor.

Obligatiile CLIENTULUI 

  • CLIENTUL se obliga:
  1. sa furnizeze FURNIZORULUI informatii corecte, exacte si in conformitate cu realitatea. Sa furnizeze integral, in copie sau in format electronic toate documentele solicitate in formularul de inregistrare;
  2. sa aiba inspectia tehnica periodica (ITP) si asigurarea obligatorie RCA valabile pe durata prezentului contract. Acest contract nu isi va produce efectele pe perioada in care autovehiculul nu are ITP sau polita RCA valabile;
  3. in cazul unui eveniment, sa solicite dispeceratului, furnizarea serviciului potrivit pentru rezolvarea cazului. In cazul in care interventiile asupra autovehiculului au fost realizate de catre persoane neautorizate de dispeceratul AUTONOM ASSISTANCE, costurile de deplasare precum si a lucrarilor necesare refacerii capacitatii de deplasare vor fi suportate integral de catre CLIENT;
  4. sa solicite furnizarea serviciilor numai pentru autovehiculul care face obiectul acestui contract. Orice alta solicitare de interventie se va efectua contra cost;
  5. in cazul unui eveniment, sa efectueze un apel telefonic in dispecerat, la numarul de telefon 021.9111 si sa respecte procedura in cazul unui eveniment rutier. CLIENTUL AUTONOM ASSISTANCE va raspunde tuturor intrebarilor puse de dispecer, furnizand informatiile solicitate;
  6. sa accepte inregistrarea oricarei convorbiri telefonice pe care o are cu dispeceratul;
  7. la sosirea echipei de interventie sa prezinte urmatoarele documente: cartea de identitate(buletinul), RCA-ul masinii si certificatul de inmatriculare al vehiculului (talonul). In caz contrar, echipa de interventie va efectua interventia solicitata contra cost;
  8. sa permita echipei de interventie sa efectueze acele operatiuni care sunt necesare efectuarii serviciului solicitat;
  9. sa solicite si sa verifice modul in care au fost completate toate rubricile documentelor pe care echipa de interventie le are asupra sa (fisa de interventie, proces verbal de predare-primire, dupa caz) si sa semneze aceste documente;
  10. sa achite la locul evenimentului sumele comunicate de dispecerat si care reprezinta contravaloarea serviciilor furnizate de echipa de interventie si care nu sunt subscrise. In cazul in care CLIENTUL declara ca va efectua plata la locul evenimentului, in cuantumul comunicat de catre dispecerat, dar prestatia echipei de interventie nu este achitata din orice motiv, aceasta actiune atrage dupa sine rezilierea prezentului contract fara ca AUTONOM ASSISTANCE sa fie obligata la rambursarea unei sume de bani.
  11. sa efectueze apeluri in dispeceratul pentru a descrie evenimente / defectiuni reale si a solicita deplasarea unei echipe de interventie pentru depanarea sau tractarea unui autovehicul numai cand aceste prestatii sunt necesare si numai pentru autovehiculul subscris. In caz contrar CLIENTUL se obliga sa achite echipei de interventie, contravaloarea deplasarii la locul evenimentului.

Astfel de actiuni atrag dupa sine rezilierea prezentului contract fara ca AUTONOM ASSISTANCE sa fie obligata la rambursarea unei sume de bani.

  1. sa achite contravaloarea tuturor serviciilor, pieselor de schimb, materialelor etc. care nu sunt prevazute de prezentul document, astfel: servicii de reparatie in ateliere service auto, carburant si garantie in cazul autoturismelor de schimb etc.;
  2. sa accepte standardele imediat inferioare pentru oricare din serviciile subscrise, in cazul in care nu este posibila respectarea standardelor contractate, din cauze independente de AUTONOM ASSISTANCE.

Forta majora. Conditii extreme. Stare de urgenta

  • Forta majora exonereaza AUTONOM ASSISTANCE de indeplinirea obligatiilor asumate prin prezentul contract, pe toata perioada in care forta majora actioneaza. Forta majora se constata de catre o autoritate competenta.
  • Indeplinirea contractului va fi suspendata pe toata perioada de actiune a fortei majore, dar fara a prejudicia drepturile ce li se cuveneau partilor pana la aparitia acesteia.
  • AUTONOM ASSISTANCE este exonerat de orice raspundere contractuala in cazul in care CLIENTUL solicita efectuarea unui serviciu subscris, dar acest lucru este imposibil sau foarte greu posibil sau cu mare intarziere, datorita manifestarii unor conditii exteme: furtuna, viscol, caderi masive de zapada, ploi torentiale abundente, inundatii etc. Aceasta stare de fapt va fi adusa la cunostinta CLIENTULUI prin intermediul dispeceratului.

Solutionarea litigiilor

  • FURNIZORUL si CLIENTUL vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabila, prin tratative directe, orice neintelegere sau disputa care se poate ivi intre ei in cadrul sau in legatura cu indeplinirea contractului.
  • Daca partile nu reusesc sa rezolve in mod amiabil o divergenta contractuala, oricare parte, poate solicita ca disputa sa sesolutioneze de catre instantele competente de la sediul FURNIZORULUI.

Confidentialitate

  • Partile prezentului contract au obligatia de a pastra fata de terti confidentialitatea tuturor informatiilor / datelor referitoare la relatia lor contractuala. Partile nu vor divulga informatiile / datele contractuale.
  • Partea care divulga anumite informatii si prin aceasta aduce un prejudiciu celeilalte parti, este obligata la plata de despagubiri.
  • Nerespectarea clauzei de confidentialitate atrage dupa sine rezilierea contractului de catre partea care a suferit prejudicii.

Incetarea sau rezilierea contractului

  • Prezentul contract poate inceta in urmatoarele situatii:
  1. a) la expirarea duratei pentru care a fost incheiat;
  2. b) reziliere unilaterala. Oricare parte poate solicita rezilierea contractului. In aceasta situatie partea care denunta contractul va notifica cealalta parte cu minimum 15 zile calendaristice inainte de data la care rezilierea isi va produce efectele;
  • AUTONOM ASSISTANCE isi rezerva dreptul de a rezilia unilateral acest contract, de plin drept, fara preaviz, ceea ce va conduce la pierderea definitiva si irevocabila a dreptului de a mai fi CLIENT AUTONOM ASSISTANCE in cazul in care un CLIENT va incerca sa obtina prin frauda, prin, fals in declaratii sau documente furnizarea serviciilor AUTONOM ASSISTANCE. AUTONOM ASSISTANCE poate rezilia unilateral acest contract si in situatia in care CLIENTUL solicita furnizarea de servicii de asistenta, iar echipa de interventie, ajunsa la locul evenimentului declarat si comunicat de catre CLIENT, constata absenta acestuia si a autovehiculului. In aceste cazuri AUTONOM ASSISTANCE nu este obligata la restuirea unei sume de bani

Dispozitii finale

AUTONOM ASSISTANCE isi rezerva dreptul de a modifica acesti termeni in orice moment doar cu aducerea la cunostinta. Utilizatorul este responsabil pentru revizuirea regulata a acestor termeni care sunt pusi in mod continuu la dispozitia acestuia prin includerea lor in acest site web. Utilizarea continua a acestui site web in urma unor astfel de modificari va constitui acceptarea de catre utilizator a acestor modificari.

 

Data ultimei actualizări: 21.07.2022

Anexa 1